dinsdag 11 oktober 2011

Mijn tassen

Naast handpoppen maak ik ook graag tassen. Ik heb er heel wat gemaakt. Sinds ik vilt, gebruik ik alleen mijn eigen gevilte tassen.
Die tassen waren ook de reden waarom ik ieder jaar een kraampje in Overschie heb. Ik maakte meer tassen dan ik zelf gebruiken kon.
Ik moet wel zeggen dat mijn tempo van vilten nu een stuk lager ligt, dan de eerste paar jaar dat ik viltte. Maar eens per jaar een kraampje blijft wel leuk.

Een aantal tassen van dit rijtje heb ik verkocht. Zoals deze. Ik geloof voor 20 euro. Ik geloof dat ik daarmee 4 euro winst maakte :).  Maar wat was het leuk, die eerste keer dat iemand vroeg of ik een tas voor haar wilde maken.

Deze tas wordt bijna elke dag gebruikt door Noor van 7 jaar.
En deze vlindertas, niet elke dag maar regelmatig, door Lot, 9 jaar. Toch leuk dat zij de tassen blijven gebruiken. En nog mooi vinden ook.




















Deze tas is een lapjesruiltas. Ik ben lid van een internet viltclub. Wij hadden een tassenlapjesruil. De afspraak was om van alle lapjes een tas te maken.  Deze tas heb ik er van gemaakt.


Natuurlijk hééééééééél erg Judith Pocs. Maar oh, wat kan zij goed vilten.
Lapjestas twee. De eerste was prima bevallen. De tweede werd een cadeautje
En nog een tas. De kleurtjes zijn van geverfd naaldvlies. Verven, ook al zo leuk om te doen.
kleine tasjes.

Siertas.
Tja, nog een tas. Deze gebruik ik zelf.

Deze tas, elk jaar te koop op mijn kerstmarktje (kaarsjesavond in Overschie). Echt een mooie tas, mooie sluiting. Pracht van een binnenvakje. Ooit is iemand er blij mee.

 
De onhandigste tas allertijden. De opening is vrij smal. Een hand met portemonnee wil niet gemakkelijk uit de tas. De kinderen gebruiken hem nu voor alle viltstiften.


Vies vachtje, gewassen, gekaard, gesponnen, geverfd, gebreid en op 60 graden 3 keer in de wasmachine :).

Grapje. Het moest eigenlijk een muis worden. Het lijf is een hele mooie kraal. De muis wilde niet lukken, toen werd het dit beestje. Het is een heel klein tasje. Een aardigheidje.  


 Dit blauwe tasje is een oefening in overlopende kleuren.
Bijschrift toevoegen
Mijn favoriete tas van het moment. De tas is gemaakt van oude, meegeviltte boerensjaaltjes en een coca-cola-reclame-sjaaltje.
Mijn Bakkeveentas. Twee keer per jaar ga ik met viltvriendinnen een weekend vilten in Bakkeveen. Deze tas gebruik ik ook nog steeds.
Meegeviltte zijden voering

Werktas. Er past een laptop in en nog veel  meer. Ik sjouw me een bult, maar het past er maar mooi allemaal in.
Aan de binnenkant zit dit borduurwerk. De tas had ik mee op vakantie met een doos vol borduurgaren. Weken op geborduurd :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten