donderdag 20 oktober 2011

Sjaals

Deze sjaal is gesponnen van merinowol en zijde. Een gevilte sjaal is leuk, maar een gebreide sjaal is warmer. Hij is lekker lang, een kleine twee meter. In de winter draag ik hem altijd.
Deze sjaal was beter dan een avondje sportschool. Ik heb hem op de grond uitgelegd. Drie meter wol, in de lengterichting gelegd. De krimp is dan bijna 50%. De kleurtjes op de sjaal is van zijdepapier. Ik was zoveel aan het bukken en staan, dat ik de dag erna spierpijn had. Het is een pracht van een sjaal, maar niet erg soepel.


Mijn nieuwste manier van een sjaal maken is met maar 1 heel dun laagje wol leggen. Boven en onder stof. De stof kan van alles zijn. Bij deze sjaal is het zijde.


De sjaal is op dezelfde manier gemaakt, maar de stofjes zijn niet alleen zijde. Er zit wel zijde bij, maar ook gewoon kaasdoek en katoen.
Deze blauwe sjaal is weer een typisch gevalletje, mooi, maar niet praktisch. Hij is te stug.

















Deze sjaal is weer zijde en één laagje wol. Heerlijk soepel, goed te dragen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten