vrijdag 13 januari 2012

Hagedis

Dit plaatje is de aanleiding om ook eindelijk eens een hagedis te maken. Mijn favoriete viltster Judit Pocs heeft mij jaren geleden al op het idee gebracht om ooit ook eens een hagedis te maken.
Ik heb geen hagedis nodig, ik heb ook geen flauw idee waarom ik zo nodig een hagedis wil maken. Maar de hagedis moet er gewoon komen.
Een idee is natuurlijk leuk. De uitvoering is weer wat anders. Mijn hagedis was bij het uitleggen 1 meter lang. De wol uitleggen is veel werk. Elk teentje moet apart gelegd worden, de bogen bij het lijf ook.
De kinderen vonden het niet erg. Wij hebben drie avonden op de bank avond gegeten. Natuurlijk ben ik geen hele dagen bezig geweest met de hagedis, toch is er veel tijd in gaan zitten.

De onderkant.



De bovenkant.

En dit is hem geworden. Flink gekrompen natuurlijk. Hij is aan het buiten spelen en heeft er best lol in.


1 opmerking: