zaterdag 11 februari 2012

Mama kwijt, prentenboek

Het prentenboek, Mama kwijt, is het prentenboek van 2012. Nu is 2012 net begonnen, maar het zal toch wel kloppen.

Het is een pracht van een prentenboek. Mooie kleuren, eenvoudig verhaal, eenvoudig en kleurrijk getekend.
Bij het prentenboek hoort het kleine uiltje. De kleuren en eenvoud gaven mij viltkriebels. Mama uil, met ogen dicht is klaar. Ik denk dat ik ook mama uil met open ogen maak. En de rest van de dieren.  Ik was net aan het googlen op Mama kwijt. Er zijn al verschillende poppentheaters die het verhaal spelen. Emile Roemer kwam ik tegen, die het prentenboek voorlas aan een klas, dat zal wel bij de nationale voorleesdagen geweest zijn. Ik snap het helemaal, het is een pracht van een boek.

2 opmerkingen:

  1. hoi Annette, wil je mij vertellen hoe je deze uiltjes hebt gemaakt? Ik wil ze zelf binnenkort ook maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Annette,
    Wat een gave knuffels heb je gemaakt! Graag zou ik deze zelf ook maken of (als dat mogelijk is...) van je kopen voor onze babykamer. Zou je me kunnen helpen?
    Hartelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen