vrijdag 20 juli 2012

Ventje





Wat mag je vragen voor een handpop? Ik vraag het mij iedere keer weer af. Aan deze handpop heb ik qua tijd, twee dagen gewerkt. Inclusief boodschappen doen, koken, hond uitlaten, boek lezen, luieren. Jullie kennen het wel waarschijnlijk. Maar tijdens het koken, hond uitlaten, boodschappen doen denk ik aan hoe ik de ogen wil hebben of een puntmuts leuker is, dan een pet met klep.
Behalve dat mijn tijd er in is gaan zitten. De pop is uniek. Kwalitatief goed (geen zwakke plekken in het viltwerk, stevig doorgevilt, elk onderdeel zit stevig vast, ijzergaren echt waar, dat werkt het beste).
En dan natuurlijk ook nog, jarenlange vilervaring. Poptechnisch heb ik een ontwikkeling doorgemaakt. Hoe zet je het hoofd vast aan het lijf, wat gebruik je als opvulling,  hoe doe je de handen?).
Hang daar maar eens een prijskaartje aan.
Bekend probleem, ja toch? En dan nog iets. Wil ik hem wel kwijt? Voor 20 euro wil ik hem niet kwijt. Voor 30 euro ook niet. Als een pop ogen heeft gekregen, gaat een pop leven, herkenbaar?
Maar uit eindelijk verdwijnt deze pop in de doos met gemaakt viltwerk. Ongebruikt. Ook zonde.
Beter is dat iemand de pop gebruikt, er blij mee is en de verhouding blij/prijskaartje in evenwicht is. Kortom, wat mag je vragen voor een handpop?
Wie weet het?

2 opmerkingen:

  1. Is 50€ het evenwicht tussen blij en prijskaartje?
    Ja? Dan wil ik Ventje graag van je kopen als kerstcadeautje voor je moeder.
    gr. Dik

    BeantwoordenVerwijderen